Announcement

Collapse
No announcement yet.

Paris In June

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Paris In June

MZD will be in Paris the last week of June.

It's just a press tour with not a lot of wiggle room but if there are some around town then and if you post some interest (best time, etc.) there might be a way to work out a breakfast or a drink.

Let us know.

Otherwise, this is just a shout out to the lovely enthusiasts who keep this forum bustling and interesting.

Congrats too to G@rp on his new book.

(I know wrong place to post that last bit; tie me down and tickle me. )

O Rage.

Last week of june, i'll be...in Tours. :banghead:

And thanks for the "last bit"
    But...what new book ?

Comment

Originally posted by Hazel

Otherwise, this is just a shout out to the lovely enthusiasts who keep this forum bustling and interesting.
      Again : thanks a lot, in the name of the happy "demeurés"

Comment

If I manage to be there, it might be only in the afternoon, or even the evening. Would it be possible?

Comment

Jesus bleedin' Christ. No way I can make it twice to Paris in two weeks. Too bad, better luck next time. Have fun, friends.

Comment

Congrats too to G@rp on his new book.
            How could have you...?
            I've just been informed today that my first novel, co-written with another autor, is going to be published soon !
            Last edited by g@rp; 06-07-2007, 09:40 AM.

Comment

Originally posted by g@rp
              How could have you...?
              I've just been informed today that my first novel, co-written with another autor, is going to be published soon !

Congrats g@rp! Any hope of an English translation soon? Whats it about?

Comment

Thanks, heartbreak ! It's a "pastiche" of Maigret, from Simenon. A totally nuts novel.
                My level in english is not good enough to allow any translation in English...
                Sorry...
                But i think this topic is not the right place to talk about this little book.
                If you want, just go there. You'll be welcome !
                Last edited by g@rp; 06-07-2007, 10:52 AM.

Comment

Originally posted by g@rp
                  Thanks, heartbreak ! It's a "pastiche" of Maigret, from Simenon. A totally nuts novel.
                  My level in english is not good enough to allow any translation in English...
                  Sorry...
                  But i think this topic is not the right place to talk about this little book.
                  If you want, just go there. You'll be welcome !

Totally nuts is good. :)

hmmm perhaps some babelfish will have to be in order to read that thread.

Comment

MZD will be in Paris the last week of June.

It's just a press tour with not a lot of wiggle room but if there are some around town then and if you post some interest (best time, etc.) there might be a way to work out a breakfast or a drink.

Let us know.
                    Is something possible on tuesday the 26th of june ?

Comment

For those who haven't read claro's blog, one more time unavailable, seems that MZD will be in Paris on june 25th.
                      THAT's the only information I have.

Comment

Originally posted by Nash
                        Is something possible on tuesday the 26th of june ?

Would it be? I know now that I will be in Paris the 26th for sure, but I could perhaps be there sooner. Is MZD going to be here the whole week or just Monday? Please, is it possible to have an answer, because it's getting pretty close and there are train tickets to be bought, hotel reservations, etc.
                        Thanks.

Comment

Bon, ça se précise tout doucement. Je serai à Paris le 25, finalement. Qui en est? Apparemment, il y aurait moyen de prendre un verre avec MZD ce jour-là ou le suivant. Nash, Garp, Fausto, j'essaie de vous envoyer à chacun un mail dans l'après-midi (je serai chez a neutrino). S'il y a d'autres personnes que ça intéresse, faites-le savoir ici.

Comment

Pour ma part, je renonce. Mon charmant employeur a trouvé le moyen de me coller aujourd'hui une surveillance d'examen pour le 25 et comme par hasard le responsable de la surveillance ne pourra se déplacer (sans doute un importantissime séminaire au soleil). J'ai donc une obligation de présence (non rémunérée bien sûr parce que les heures sup dans l'éducation nationale, ça correspond à un droit de corvée...). :banghead:

Bref entre ça, et le coût d'un aller-retour Paris-Montpellier, je préfère me réserver pour une prochaine occase. Profitez bien de votre séjour.

Ma petite question si jamais la rencontre se fait : Est-ce que je me trompe beaucoup en voyant dans HOL une allégorie d'une relation père-fils et dans OR celle d'une relation frère-soeur ? (finalement, ça tombe bien car j'aurais eu du mal à la placer en anglais celle-là).

Comment

Nash ne peut pas y aller, mais sa question, punaise, elle le fait !
                              Pour ma part, mon gentil employeur m'envoit à Tours du 25 au 28/6. Je serai donc à Paris, mais à 10h30...Gare de Lyon.
                              Pour...repartir aux environs de 12h30 de Montparnasse. Ca, ça va pas être comme la question de Nash : ça va pas le faire, hélas. :banghead:

Perso, pas de question, votre honneur. Si ce n'est un immense bonjour et des kilos de carambar(voui, j'ai plein de dettes envers MZD) de la part de l'esc@rgot.
                              Ah oui, Docte, j'allais oublier : et si tu vois Claro, offre-lui une tête de veau et un café de ma part

Comment

Working...
                              X